WERKWIJZE

Eerste contact

Het eerste contact kan telefonisch of fysiek plaatsvinden. 

In dit contact wordt besproken:
♦ Wat de hulpvraag is
♦ Hoeveel sessies hiervoor nodig zijn
♦ Informatie over de therapie
♦ Wat FamilieZIJN voor jou of jullie situatie kan betekenen. De therapie is maatwerk

 

Termijn eerste contact en wachtlijst
We streven ernaar de intake op zo spoedig mogelijke termijn te plannen. We proberen te voorkomen dat er een wachtlijst is, maar soms is er wel sprake van. We vinden het belangrijk om eerst een intake te doen zodat we goed je hulpvraag helder hebben, je kunt ervaren of FamilieZIJN is wat je zoekt en je ook kunt beslissen of je wilt wachten of dat je toch even verder kijkt.

De wachttijd is mede afhankelijk van eigen flexibiliteit en mogelijkheden. 

Vervolg

Er wordt gewerkt met een behandelplan die op maat wordt gemaakt. 

Omdat FamilieZIJN maatwerk levert is er geen standaard vervolg, jouw situatie is uniek en zo ook de behandeling. Wanneer je merkt dat de therapie jou (en bijvoorbeeld je gezin of partner) voldoende heeft geholpen, dan wordt dit afgerond.

Ten alle tijden kan de voortgang van de behandeling besproken. Zowel waar je over tevreden bent horen we graag, maar ook de dingen waar je tegen aanloopt.